redakcia, 03.07.2012
BMW dle svých slov pokračuje v úspěšné kapitole motocyklů GS, a to s modely F 800GS a F 700GS.
U nás poměrně oblíbený a rozšířený model F 800GS byl dále vylepšen, avšak nejedná se o žádnou revoluci - jen lehký facelift (hlavně při bočním pohledu) a pár menších úprav. Tento stroj kombinuje dobré jízdní vlastnosti na silnici s velmi dobrou použitelností v terénu. Opravdovou novinkou je menší bráška F 700GS, jenž je více zaměřen na motocyklisty, kteří si tak moc mimo silnici netroufají. Má nižší sedlo, velmi hospodárný provoz a hodí se ke každodennímu použití.
Oba modely jsou standardně vybaveny ABS, na přání pak mohou být montovány systémy ASC (Automatic Stability Control, automatické řízení stability) a ESA (Electronic Suspension Adjustment, elektronické nastavení odpružení), o nichž se více dočtete níže. Oba stroje jsou poháněny řadovými, kapalinou chlazenými osmiventilovými dvouválci, u sedmistovky celkem pochopitelně s nižším výkonem, a mají šestistupňovou převodovku.
Nové prvky a vylepšení:
- vylepšené a kompaktnější přepínače s lepší ergonomií
- nová nádobka na brzdovou kapalinu
- palubní deska s jiným designem "budíků" kvůli lepší čitelnosti a s větším počtem zobrazovaných informací
- kouřové kryty blinkrů a zadního LED světla
- upravený celkový design, nová barevná provedení
- u F 800GS je k dispozici také verze se sníženými tlumiči - ve spojení s nižším sedlem ideální pro malé postavy
- rozšířený sortiment doplňkové výbavy a příslušenství
- pro cestovatele je tu zajímavý prvek příplatkové výbavy - úprava nastavení elektroniky motoru pro benzin 91 oktanů
Electronic Suspension Adjustment ESA
ESA umožňuje jezdci pohodlně nastavovat útlum zadního tlumiče pomocí tlačítka na řidítkách. Na výběr jsou režimy "Comfort", "Normal" a "Sport". Vlastnosti podvozku se uzpůsobí dle zvoleného režimu.
Automatic Stability Control ASC
Jedná se v podstatě jen o jiný název pro kontrolu trakce - zabránění prokluzu zadního kola.
ROZDÍLY MEZI MODELY
BMW F 800GS |
BMW F 700GS |
63 kW (85 k) při 7 500 ot., 83 Nm při 5 750 ot. |
55 kW (75 k) při 7 300 ot., 77 Nm při 5 500 ot. |
Obrácená přední vidlice |
Klasická přední vidlice |
Progresivní pružina |
Plynová pružina |
Drátová kola |
Litá kola |
Přední kolo 21" |
Přední kolo 19" |
Hliníková řidítka |
Ocelová řidítka |
Výška sedla 880 / 850 mm |
Výška sedla 820 / 790 mm |
Pohotovostní hmotnost 214 kg |
Pohotovostní hmotnost 209 kg |