Redakce, 10.10.2011
Nejprve se podívejme na Kawasaki ER-6n a ER-6f. Celosvětově úspěšné a oblíbené modely byly pro rok 2012 poměrně značně upraveny. Motor byl "přetuněn" tak, aby měl o něco vyšší výkon a zároveň ještě lepší využitelnost. Úplně nový je dvojitý trubkový rám i kyvná vidlice, což by mělo vylepšít jízdní vlastnosti. Upravena byla rovněž pozice jezdce.
To vše je u obou modelových variant zabaleno v upraveném designu s pozměněnými tvary, jiným světlem a s vylepšenými detaily, například palubní deskou. Za příplatek je k dispozici i ABS. Tahle motorka byla od začátku nečekaně dobrá a myslíme si, že nyní se bude prodávat ještě lépe, obzvláště když cena má zůstat i nadále příznivá.
Ze zcela jiné výkonové i cenové ligy je model ZZR 1400. Už dříve hodně výkonná motorka se nyní chce pyšnit titulem nejrychleji akcelerujícího sériového motocyklu na světě. K tomu má dopomoci především motor o výkonu 210 koní (s náporovým sáním, bez něj "jen" 200 koní). Čtyřválec má nyní objem 1441 ccm (delší zdvih), ale výrobce nešel jen cestou zvětšování objemu, motor má mnoho nových či upravených dílů, od ventilů přes rozvody až po chlazení. "Zvýšený výkon v jakýchkoliv otáčkách" by tak neměl být na úkor životnosti.
Upraven byl i rám, podvozkové díly a mnoho dalších komponentů. Také u tohoto stroje byl celek předělán i designově a má nyní ostřeji řezané tvary. U takové silné bestie nechybí kontrola trakce.
Uvidíme, co přijde dál. Proslýchá se, že v roce 2013 má být ZZR přeplňovaná (sic!)...