Nachádzate sa: CESTOVATEĽSKÁ PORADŇA / Cestovateľská a expedičná výbava

Kufry Big Husky

13.11. 2009

 

Romana Poledníka, majitele firmy BIG HUSKY znám už nějaký rok. Potkáváme se volně na různých akcích, jezdím k němu na setkání cestovatelů, které pořádá každoročně na Hartě v Jeseníkách. Když jsme se potkali letos na konci léta a on se zmínil, že má na vyvinutý nový model hliníkových kufrů, byla dohoda o jejich zapůjčení na test v MotoRoutu velmi rychlá. Moje kufry už měly za sebou skoro 100.000km a podle toho také vypadaly a mě čekal skoro měsíční pobyt v září na Ukrajině a tak se vše docela hodilo. Uplynulo sotva pár dní a pošťák zvoní u dveří s pořádně velkou krabicí. Kufry jsou tady. Nakládám je do auta a jedu do servisu za Honzou z BohemiaBiku, který mi mění ložisko v kardanu na motorce a seřizuje motor a vůbec se stará o to, aby motorka byla funkční. Slovo dalo slovo, je mi zapůjčen ponk, vrtačka a ostatní nářadí a jsem ponechám svému osudu při instalaci Romanových nových kufrů.

Musím konstatovat, že kufry od BigHusky udělaly za dobu své existence obrovský vývojový pokrok vpřed. Kufry jsou pevné, troufám si na ně dokonce i usednout, což při mé váze není až tak opominutelný fakt. Na všech rozích jsou instalované plastové rohy a tak žádné ostré úhly na vás nikde nekoukají. Víko je uchycené na pantu, nicméně pokud chcete, aby se víko dalo sundávat, není problém a kufry nebudou vybaveny panty, ale petlicemi na obou stranách. Osobně bych volil spíše víka, která se dají sundat, než-li odklápěcí, ale toto řešení je zcela individuální. Na víku jsou instalovány i úchyty na instalaci tašek, které dále zvyšují nejenom užitnou hodnotu kufrů, ale také jejich přepravní kapacitu. Horní hrana kufrů je osazena těsnícím gumovým profilem a musím dopředu prozradit, že do kufrů při všech průjezdech bahnitými kalužemi a brody na Ukrajině nezatekla ani kapka vody. Vnitřní strana víka je polepena izolační pěnou. Celkové dílenské zpracování kufrů je na vysoké úrovni, nýty i sváry jsou provedeny čistě a bezchybně. Kufry nejsou nijak těžké a tak vám jejich instalace nesníží zásadním způsobem užitnou nosnost motocyklu. Nesmím opomenout skutečnost, že v každém kufru je vložena taška ušitá přesně na míru. Taška je vybaveny přenosnými uchy a tak jsem si vyloženě užíval toho, že při spaní v civilizovaných podmínkách, tedy v penzionu na Koločavě jsem frajersky otevřel kufry, uchopil tašky a odkráčel se ubytovat, aniž bych musel mít plnou náruč věcí na osobní hygienu a převlečení. Nikdy jsem tašky v kufrech neměl a tak jsem byl velice pozitivně překvapený jejich kvalitou a tím, jak zjednodušily život. 

Pokračuji v prohlídce balíku, který přišel. Součástí balení jsou i montážní prvky na stejném principu jako u kufrů od TouraTechu, tedy jakési „puky“, které vymezují polohu kufru vůči nosiči na motorce. Doplněné jsou sadou šroubů, matek a podložek. Nacházím i klíče od zámků na kufru. Samotná montáž kufrů je velice jednoduchá a rychlá a dokonce i já, který je pověstný svou schopností vyhodit elektřinu v pětipatrovém domě při opravě prodlužovačky, ji zvládám rychle a úspěšně. Kufry motorce vyloženě sluší a tak neváhám a dokončuji jejich zkrášlení samolepkou s krásným velkým psem, který je logem Romanovi firmy.

Samotný test na Ukrajině byl pro kufry zatěžkávací zkouškou. První dny byly v permanentním dešti, nicméně jak jsem poznamenal výše, kufry obstály se ctí a tak digitální zrcadlovka a ani oblečení nepřišly k úhoně. Když přestalo pršet, začal jsem s motorkou úspěšně na blátě a kamení padat. Musím však konstatovat, že ani několikeré odložení motorky na bok v blátě a kamení kufry nijak nepoznamenalo. Zůstaly pouze malé jizvy od kamenů. Na kufrech, respektive na jejich 100% funkčnosti se nezměnilo vůbec nic. Je tedy skutečností, že uchycení kufrů systémem, který je na nich uplatněn, se zcela určitě uplatní i na náročných expedičních cestách, kdy je nutno mít jistotu, že pád motorky na kufry tyto nijak nepoškodí.

Závěrem bych rád poznamenal, že jsem byl více než pozitivně překvapen kvalitou zpracování Romanových kufrů, jejich výdrží při mém zacházení a také tím, jaký rozsah doplňků lze u Romana na kufry zakoupit. A ač bych měl uvádět i negativa testovaného výrobku, tak musím konstatovat, že tentokrát jsem v testu žádné zápory nenašel. Pokud se budete chtít podívat na celý sortiment výrobků Romanovi firmy, včetně kufrů v celočerném provedení, koukněte na adresu www.bighusky.cz .



RSS | Obchodné podmienky © MotoRoute 2009-2022 Všetky práva vyhradené.

MotoRoute Slovakia, s.r.o., Sabinovská 49, 082 21 Veľký Šariš, IČO: 47 359 889, DIČ/IČ DPH: SK2023891364 zapísaná v OR SR Oddiel Sro, vložka č. 29068/P. Zaujímavé odkazy: www.motolife.sk