Redakcia, 15.11.2014

Nové F 800R je posledním přírústkem do rodiny řadových osmistovek od BMW. Podle výrobce má jít o dynamický roadster se sportovním výkonem, agilním řízením a velkou přizpůsobivostí pro různé použití.
Pohon obstarává obvyklý řadový dvouválec o objemu 798 cm3 s výkonem zvýšeným na 66 kW (90 k) při 8000 ot./min. (dříve 87 k) a s kratšími převodovými stupni u jedničky a dvojky. Nejvyšší kroutící moment zůstává stejný - 86 Nm při 5800 ot./min.
Optimalizována byla ergonomie a nové jsou některé podvozkové komponenty, jako například přední obrácená vidlice a radiální brzdy. Sedadlo je snížené na 790 mm (dříve 800 mm), nová jsou řidítka a stupačky.
Stranou samozřejmě nezůstal design - stroj se může pochlubit novou kapotáží, předním světlem, kryty chladiče, blatníky, koly atd.
U BMW už nepřekvapí ABS jako standard, za příplatek pak můžete mít i ASC (Automatic Stability Control) a elektronické štelování podvozku ESA (Electronic Suspension Adjustment).
Základní charakteristiky nového BMW F 800R:
- oproti předchůdci zvýšený výkon na 66 kW (90 k) při 8000 ot./min.
- upravené převody u jedničky a dvojky
- nový dynamický design
- symetrické přední světlo
- nové barvy
- přední obrácená vodlice
- radiální přední brzdy
- lehčí kola
- nové stupačky jezdce
- snížená výška sedla (na 790 mm)
- nová hliníková řidítka
- za příplatek ASC (Automatic Stability Control)
- za příplatek ESA (Electronic Suspension Adjustment)
- za příplatek verze se sníženým výkonem 35 kW (48 k)