Nachádzate sa: TESTY MOTOCYKLOV / Nové motocykle

Honda CB 1000R

Michal Hamšík, 20.10.2010

Co se týče designu, je CB 1000R poměrně radikální, a proto se názory na její vzhled dosti rozcházejí. Já osobně jsem spíše konzervativní a mám rád motorky klasického vzhledu, ale litrové CB se mi přesto docela zalíbilo. Stojí za zmínku, že design není japonský, má jej na svědomí Ital Paolo Cucagna. Motorka rozhodně vypadá naživo lépe, než na fotkách.
Pokud si nejdříve přečtete parametry (125 koní, 99 Nm, obojí při relativně nízkých otáčkách), očekáváte divokou bestii. Ale není tomu tak, CB 1000R je překvapivě hodná motorka. Ne že by byla slabá, to ne, zátah je citelný, motor táhne ve všech režimech, není nutné moc řadit a výborně se na ní předjíždí, ale čekal jsem prostě něco zuřivějšího. Pro vyznavače adrenalinu možná špatná zpráva, ale z hlediska praktického použití a cestování dobrá. Zkrátka, výkon se dá velmi dobře dávkovat a nemáte nikdy pocit, že by šlo o nějak „přemotorovaný“ stroj. Totéž se týká ovládání, motorka jede sama přesně tam, kam chcete, není nutné ji k ničemu přemlouvat. O brzdách netřeba mluvit, fungují výborně a můžete je za příplatek mít včetně ABS.
A co pohodlí? Tuto část musím rozdělit na dvě. Když jsem jel sólo, cébéčko příjemně překvapilo. Na dálnici až cca do 160 km/h bez problémů, na okreskách super, ve městě to taky nebylo nejhorší. Tedy, CB 1000R je kupodivu velmi pohodlná motorka, na které se dá zvládnout třeba 300 km pouze s několikaminutovou zastávkou na tankování (vyzkoušeno). ALE – pouze při jízdě sólo. Teď tedy přejdeme k bodu bé, jízdě se spolujezdcem.
Jestliže vezete spolujezdkyni kousíček po městě, je to docela příjemné. Ale to je tak všechno. Na delší cestě totiž trpí oba. Spolujezdec proto, že jeho sedadlo je malé a tvrdé, stupačky jsou vysoko a celkově se skrčený a předkloněný posez nedá označit za ergonomický. Řidič proto, že díky absenci použitelných madel je na něm spolujezdec neustále nalepený (ukrytá madla sice na zádi sice jsou, ale to jen aby se neřeklo), při každém brzdění nese na rukách většinu jeho váhy a nemůže se na sedadle vrtět a měnit polohu. Ve dvou tedy ne...
Ovšem sedadlo spolujezdce se dá využít jinak. Instalovali jsme sem zavazadlo Speedpack od firmy SW-Motech, čímž se CB 1000R proměnila téměř na regulérního jednomístného tourera. Toto zavazadlo je z jednoho kusu a svým obsahem 75 až 100 litrů (dá se roztáhnout) v podstatě nahrazuje tři kufry (cena 6 084,- Kč).
Celkem jsem na CB najel asi 1 000 kilometrů, což samozřejmě není mnoho pro opravdové posouzení všech vlastností, ale určitý obrázek si člověk udělá. Dílenské zpracování je na úrovni, nikde nic nehrkalo ani nevibrovalo. Spotřeba se při klidné turistické jízdě dá sice dostat na 6 l/100 km, ale spíše počítejte tak se sedmi litry (nádrž má obsah 17 litrů). Zrcátka vypadají dobře, ale fungují už hůře, pokud si nelibujete v prohlížení svých ramen.
Tato Honda je motorka, která klame tělem. Vypadá jako nekompromisní streetfighter, ale ve skutečnosti je to docela příjemný a praktický společník pro každé použití. Doporučená cena je 265 000,- Kč (verze s ABS 285 000,- Kč).
(pozn. - v roce 2009)





RSS | Obchodné podmienky © MotoRoute 2009-2022 Všetky práva vyhradené.

MotoRoute Slovakia, s.r.o., Sabinovská 49, 082 21 Veľký Šariš, IČO: 47 359 889, DIČ/IČ DPH: SK2023891364 zapísaná v OR SR Oddiel Sro, vložka č. 29068/P. Zaujímavé odkazy: www.motolife.sk