BMW Motorrad, 14.9.2011
Na frankfurtské výstavě IAA předvede BMW poprvé svůj designový koncept BMW Concept e. Jak můžete vidět, je to skútr, ale na rozdíl od loni představeného Concept C je tento poháněn elektřinou.
Designová studie ukazuje cestu, po které by se mohl německý výrobce v blízké době vydat. Ne že by BMW přestal dělat klasické motorky, to ne (alespoň zatím...), ale tohle vozidlo má být určeno pro provoz především v městských aglomeracích a jejich okolí.
Skútr má být agilní, dobře ovladatelný a praktický, zkrátka ve městě jako ryba ve vodě. Koncept disponuje některými zajímavými finesami - např. místo zpětných zrcátek jsou v bocích kokpitu dvě LCD obrazovky a vzadu kamery (pozn. red.: tady se však dá s tou praktičností polemizovat...). Rychlost a další důležité údaje se zobrazují na jednom centrálním displeji před jezdcem.
To hlavní je ovšem pohon, který je zajišťován relativně vysokonapěťovou technologií s napětím přesahujícím 60 V. Skútr má mít dynamiku srovnatelnou s klasickým velkoobjemovým skútrem a maximální rychlost umožňující bezpečné předjíždění i na dálnicích a se spolujezdcem. Díky inteligentnímu řízení baterie a rekuperaci při brzdění je jeho realistický každodenní dojezd okolo 100 km. Nabíjení probíhá z běžné zásuvky, nabití úplně vybité baterie trvá méně než 3 hodiny. Praktické zkušenosti ale ukazují, že k úplnému vybití dojde málokdy, takže reálně bude čas dobíjení kratší.
Zatím je to ovšem jen vize budoucnosti a není jasné zda, kdy a v jaké podobě dojde k sériové výrobě.