redakcia, 21.10.2014
Italská značka Ducati zveřejnila podrobnosti o zcela novém systému variabilního časování ventilů označovaného DVT (Desmodromic Variable Timing).
Jako vůbec první na světě tak Ducati použila tuto technologii na motoru V2 na sacím i výfukovém ventilu. Motor pojmenovaný Testastretta DVT by se mohl objevit v nové Multistradě, jež má být představena začátkem listopadu na výstavě EICMA v Miláně. Dle sdělení Ducati bude tento motor ukazovat cestu pro další nové motory Ducati:
"Nová inovativní konstrukce překlenuje technickou mezeru mezi současnými motocyklovými motory a podtrhuje sílu Ducati ve vývoji převratných motorů a motocyklových technologií. Systém variabilního časování je schopen konstantně měnit časování ventilů nezávisle na sání a na výfuku. Systém optimalizuje výkon motoru napříč otáčkovým spektrem za jakýchkoliv podmínek tak, aby byl stále zajištěn nejvyšší výkon, jemné dávkování, silný kroutící moment při nízkých otáčkách a snížená spotřeba.
DVT splňuje emisní normu Euro 4 a nastavuje nové standardy v kombinaci výkonu, jeho přenosu a využitelnosti."
Základní technické údaje motoru Testastretta DVT:
- desmodromický rozvod
- zdvihový objem 1 198 cm³
- vrtání 106 mm, zdvih 67,9 mm
- nejvyšší výkon 160 k při 9 500 ot./min.
- nejvyšší kroutící moment 136 Nm při 7 500 ot./min.
- dvousvíčkové zapalování
- senzor klepání
- splňuje Euro 4